2. 1. 2017

Sčítání lidu - poslední čtvrtletí 2016


Poslední – vánoční čtvrtletí roku 2016 je pryč. S ním odešel i rok 2016 a začal ten nový. V mém čtenářském deníčku přibylo opět moc krásných knih, některé už jsou přečtené, jiné dostanou svoji chvilku slávy až v dalším roce.
V prosinci se mi také poštěstilo navázat novou spolupráci s nakladatelstvím Metafora. Děkuji jim za důvěru, se kterou mě oslovili, a doufám, že ji nezklamu.

Takže nejdřív:
Chtěla bych poděkovat Palmknihám za možnost s nimi dlouhodobě spolupracovat a za recenzní kousky do mojí čtečky, které mi posílají. Této spolupráce si patřičně vážím a doufám, že i oni jsou spokojeni.


A teď:

Počet přečtených knih v říjnu byl 6, což bylo zapříčiněno obzvláště buclatou Vážkou v jantaru, která vydala skoro za tři běžné a zabrala si patřičně velký čtenářský prostor :).

V listopadu mi dělalo společnost celkem 7,5 knih – konečně sice nastalo to pravé podzimní počasí a dostalo mě tak do postele s knížkou, ale neměla jsem chuť lámat rekordy :). Ta půlka je kniha Příliš mnoho Kateřin, kterou jsem dočítala v prosinci.

V prosinci jsem skóre díky pohádkám udržela, a dokonce navýšila na 9,5, Měsíční kroniky totiž byly neskutečně čtivé :) a přes to, že mě fanaticky posedla jóga, jsem si našla čas na úžasné knihy.

Přednost při psaní článků mají recenzní kopie od Palmknih a dalších partnerů. Ty knihy, na které už názor na bloGu je, jsou označeny *. Všechny články, které si budete chtít přečíst, najdete v seznamu článků zde.

Co mi tedy uvízlo v prackách?

Přečteno ve čtečce:
Píseční červi duny*, Rudá jako rubín*, Modrá jako safír*, Zelená jako smaragd*, Století páry*, Mrtvý klíč*, Epos o panáčkovi*, Sirotek č. 8*, Seznam mrtvých*

Přečteno v papíru:
Vážka v jantaru*, Panský klub*, Měsíční svit nad Paříží*, Páté evangelium*, Elementum*, Řeky Londýna, Příliš mnoho Kateřin, Dvůr trnů a růží, Sběratelka parfémů*, Mrazivý oheň, Cinder, Scarlet, Cress, Nejkrásnější

Koupeno:
Cizinka, Střípky duší, Smrt a jiné záhady mého života, Cinder, Rudá jako rubín, Modrá jako safír, 100 přání, Šepot podzemí, Královna Tearlingu, Stránky světa, Mrazivý oheň, Ve službách zla, Dům ve kterém, Skleněný trůn
V angličtině – Polo, River Good

Krom Pola a Cinder jsem měla štěstí na výborné ceny ve výprodejích, bazarech a antikvariátech :)

Výhry  a dárky:
Vážka v jantaru – z recenzního konkurzu Omega a knihy Dobrovský
Měsíční svit nad Paříží – z recenzního konkurzu nakladatelství Jota
Panský klub – recenzní výtisk od pana autora
Páté evangelium – recenzní výtisk od nakladatelství Portál
Elementum – recenzní výtisk od pana autora
Na Větrné hůrce – ze soutěže s Hranatým šitíčkem. Dostala jsem ji spolu s krásným obalem na knihy a záložkou.
Illuminae – ze soutěže s CooBoo
Harry Potter a prokleté dítě – z vánoční soutěže se Sarden.cz
Vánoční zázrak – z vánoční soutěže na blogu Adris books, patřila k ní i krásná záložka s malým princem


Co se naježilo pod stromek:
Letos jsem měla štístko a mohla si knižní dárky vybrat sama. Pod stromkem tudíž čekaly Cress, Nejkrásnější, Winter, První hrob napravo, Druhý hrob nalevo a v angličtině Mount, pokračování mé nejoblíbenější série.

Knižní předsevzetí
Z mého čtecího plánu na čtvrtletí se mi bez problémů podařilo přečíst většinu domácích zásob převyprávěných pohádek, jak bylo v plánu, tak jsem na sebe patřičně hrdá, že jsem se v záplavě novinek dostala i ke stařinkám :). K Vánocům pohádky přece jen tak nějak přirozeně sednou.

Co se bohužel zatím nedaří, je nějak výrazněji pohnout s mými zásobami knih v angličtině. Snažím se každý večer před spaním dát aspoň deset stránek, ale z nějakého nepochopitelného důvodu, mě anglický text vždy spolehlivě uspí :).

Takový menší knižní plán na začátek nového roku

Tentokrát je plán na další rok jasný – přečíst co nejvíce z nasyslených zásob, ke kterým jsem se v minulém roce nedostala. A že tu mám zatraceně lákavé kousky :) V lednu bych se chtěla věnovat především historickým románům. A únor a březen? To je zatím ve hvězdách, ale tematické okruhy na každý měsíc se mi nějak zalíbily, takže se toho asi přidržím.
Moje pokusy s anglickou literaturou jsou stále v běhu. Cíl: v lednu dorazit jedničku Pottera a pustit se do dvojky.


Všem čtenářům mého bloGu děkuji za to, že Trojtečku čtou. Uvidíme se v dalším roce! Doufám, že mi zůstanete věrní a že ten nový rok bude pro vás co nejkrásnější.


Žádné komentáře: