14. 3. 2017

Výhoda dospělého čtenáře


Výhodou dospělosti je, že už nejsou žádné knihy nevhodné :)

Tak tenhle můj přechytrý citát mě napadl, když jsem psala komentář k jedné knize. A došlo mi, jak úžasné to je!
Zdroj.

Ještě mám v živé paměti, jak na základce byla moje četba shledávána nevhodnou. Je pravda, že knihy například Collinsové nejsou úplně pro mladé holky, ale dnes už by se nad tím nikdo nepozastavil a nejspíš je Collinsová už jen slabý odvar toho, co čtou holky dnes. Postupem času jsem se nějak dopracovala k situaci, že už mě romány plné erotických scén nemají čím lákat, občas mě spíš dráždí svojí laciností – to když se erotickou scénu nepovede napsat. Teď jsem objevila nový svět – fantasy YA. Takže jsem pro změnu zamotaná v trošku opačném extrému :)

Za nás to nebylo. Když byly nějaké dobrodružné knihy, tak pro kluky, takže jsem vyrůstala na Vinnetouovi, Verneovkách, Foglarovkách a podobných věcech. Pro holky byla maximálně Lanczová a Stanislav Rudolf – nic proti nim - přečetla jsem je komplet. A Lanczovou si ráda přečtu i dnes. Proto jsem asi četla knihy víc pro dospělé, protože prostě pro holky nic nebylo. Uvízla jsem u historických románů. A taky jsem objevila některé své nejmilovanější autory a knihy – Herberta a jeho Dunu, Francise a jeho detektivky, Cooperovou a Ruthshireské kroniky a mnohé další.


A přes to, že bych už měla oplývat vytříbeným čtenářským vkusem, přiznám se, že dnešní YA světy plné magie a hrdinek bych si nenechala utéct za nic na světě. A je mi ale úplně putna, že už musím pomalu přelepovat datum na občance :). 

Zdroj.

2 komentáře:

StoryHuntress řekl(a)...

Citát je to ale pravdivý :) Já se přiznám, že jsem YA (ať už fantasy nebo dystopie) začala číst až teď po dvacítce. Do té doby jsem se moc netvářila ani na jedno, ani na druhé. A jsem ráda, že jsem začala. :) Tolik různých světů... a ač se od věku určeného pro tuhle literaturu budu už jen vzdalovat, končit rozhodně nemám v plánu. :)

Nikolaoss řekl(a)...

Děkuji za komentář :) já začala až po třicítce :D a YA knihy už mají docela dost vlastních polic v mojí knihovně. Jako odpočinek od reality jsou skoro nejlepší. Nikdy jsem neměla nejoblíbenější nakladatelství, ale teď je to CooBoo.